ארגון חוננו התנגד לשחרור המוקדם, המחבל משך את בקשתו

    אליהו גרין No Comments on ארגון חוננו התנגד לשחרור המוקדם, המחבל משך את בקשתו

    אחד המחבלים שהציתו את השריפה סמוך לנווה צוף לפני כחמש שנים משך את בקשתו לשחרור מוקדם, לאחר שארגון חוננו הגיש התנגדות בשם נפגעי העבירה. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו "שחרורו המוקדם של המחבל היה מהווה פגיעה קשה באזרחי המדינה"

    צילום: Miriam Alster/FLASH90     
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארגון חוננו התנגדו נחרצות לבקשת השחרור המוקדם של אחד משלושת המחבלים שהציתו את השריפה סמוך לישוב נווה צוף לפני כחמש שנים. שעות ספורות לפני העלאת בקשת השחרור בוועדת השחרורים, משך המחבל את בקשתו. הוא ירצה את עונש המאסר המלא שנגזר עליו, כ-8 שנים.

    בהתנגדות לבקשת השחרור המוקדם כתב נציג תושבי נווה צוף "אני מגיש עמדתי זו בשם עשרות נפגעי עבירה מהישוב נווה צוף שבתיהם ורכושם נשרפו וחייהם לא ישובו להיות כפי שהיו קודם לשריפה הנוראית. אני מתנגד מכל וכל לכל הקדמה/הקלה בתנאי המאסר של האסיר אשר ביצע יחד עם חבריו את הפשע הנורא".

    במכתב התנגדות מפורט ששלח עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו תוארה ההצתה "בליל שבת 25/11/2016 הציתו שלושת האסירים אש בחורשה הסמוכה לישוב נווה צוף (חלמיש) וגרמו לשריפה עצומה, אשר פגעה בעשרות בתי מגורים, והייתה אך כפסע קטן כדי לגרום לאובדן של חיים".

    עוד ציין בלייכר כי ביהמ"ש הצבאי קבע כי מדובר בהצתה על רקע לאומני. הנזק הרב שנגרם מההצתה כלל 17 בתי מגורים שנשרפו כליל, 5 בתים שנפגעו קשה, 20 בתים שנגרמה להם פגיעה של ממש. רכבים רבים נשרפו, 169 דונם של חורש טבעי ויער נשרפו, והנזק מוערך ב25,000,000 ₪.

    עו"ד בלייכר הסביר כי למרות שהיה מדובר באירוע חסר תקדים של הצתה מכוונת, עם נזק כה גדול, העונש המקסימלי על הצתה ללא נפגעים עמד על 10 שנים. לפיכך נגזרו על המחבלים עונשי מאסר בטווח הזה "חרף כך שאין בענישה זו כלל כדי לבטא את עוצמת המעשה הנפשע"

    בנימוקי ההתנגדות נכתב כי "קשה לתאר במילים את עוצמת הפגיעה של אדם אשר מאבד את ביתו ורכושו בהצתה מכוונת. קשה יותר לתאר במילים קהילה שלמה של אנשים אשר חווים משבר כל כך קשה.. אנשים רבים סוחבים את צלקות האירוע. פגיעה כל כך קשה בכל כך הרבה אנשים לא משאירה כלל מקום לשקול הקלה בעונשם של המורשעים".

    עו"ד בלייכר ציין כי ביהמ"ש קבע כי המחבלים פעלו ממניע לאומני, וכי לפחות כנגד שניים מתוך השלושה קיים עבר של מעשי טרור "כל יום שאותם מחבלים מוחזקים בכלא זה עוד יום יותר בטוח לאזרחי המדינה". בנוסף, סבור בלייכר כי אם ייחלש העונש על הצתות מחבלים פוטנציאליים יראו בהצתה אסטרטגיה זולה הגורמת נזק פוטנציאלי כבד לאחרים.

    עוד הוסיף עו"ד בלייכר כי שחרור מוקדם של המחבלים יפגע קשות באמון של נפגעי העבירה במערכות החוק, יגביר בהם את תחושת הסכנה וחוסר האונים – אל מול מחבלים הזוכים ליחס וותרני ורחמני. "שחרורו המוקדם של המחבל מהווה פגיעה קשה באזרחי המדינה", סיכם בלייכר.



    0 תגובות